نوشتار ایرانی

نوشتار ایرانی

فرهنگ و تاریخ اجتماعی ایرانیان
نوشتار ایرانی

نوشتار ایرانی

فرهنگ و تاریخ اجتماعی ایرانیان

ایرانیان در نگاه تلمود


‏ایرانیان در قدیم، در نظر یهودیان مردمانی عفیف و محجوب محسوب می‌شدند و روحانیان یهودی آن‌ها را به عنوان نماد حیا به شاگردان خود معرفی می‌کردند.

در تلمود آمده: «من به سه دلیل ایرانیان را دوست دارم، ایشان در سه امر باحیا هستند. در خوردن، در قضای حاجت، در آن کار دیگر».

همچنین در تلمود آمده که مردان ایرانی در موقع آن کار برهنه نمی‌شدند.


نظرات 1 + ارسال نظر
رها شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:57 ب.ظ https://polibejavedanegi.blogsky.com/

سلام
من چقدر نوشته های شما رو دوست دارم
همیشه به تاریخ علاقه داشتم ولی الان خیلی ازش فاصله گرفتم. آیا کتابی جامع و کامل درباره اوستا و شاهنامه و اساطیر ایرانی برای یکی مثل من که عاشق فهمیدن و دانستن اون هاست، وجود داره؟ در واقع وقت تحقیق کردن برای فهمیدن شون ندارم، به خاطر همین دنبال کتابی میگردم که همه چیز رو به خوبی توصیح داده باشه و قابل اتکا باشه،آیا چنین کتابی هست؟
میشه لطفا بفرمایید بگید این تصویر زیبا متعلق به چه کسی هست؟
خیلی ممنون از وقتی که می‌گذارید.

دانشنامه کاشان
خیلی تخصصی است. اما مفید هم هست.
تصویر هم تزیینی هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد