نوشتار ایرانی

نوشتار ایرانی

فرهنگ و تاریخ اجتماعی ایرانیان
نوشتار ایرانی

نوشتار ایرانی

فرهنگ و تاریخ اجتماعی ایرانیان

سلبریتی اوکراینی


دقت کرده‌اید این روزها در هر برنامه‌ای چه مجازی، چه صدا، چه سیما، چه مسابقه، چه مصاحبه و هر جای دیگری، سلبریتی‌های از معروف تا نامعروف همین طور بیخودی و بی‌ربط به موضوع برنامه، آرزوی جهان بدون جنگ و همراه با صلح می‌کنند!

بسیار عالی و بسیار انسان‌دوستانه،
اما یک پرسش، و آن هم اینکه چرا از زمان آغاز استعمار اروپاییان در آفریقا و آسیا و قاره نو و تا استعمارگری انگلیس در کره ارض و تا کشتارگری فرانسویان در الجزایر و ایتالیایی‌ها در لیبی و بلژیکی‌ها در کنگو و هلندی‌ها در اندونزی و تا قتل‌عام کره‌ای‌ها و ویتنامی‌ها و عراقی‌ها و یمنی‌ها و لبنانی‌ها و سوری‌ها و فلسطینی‌ها و ایرانی‌ها و مردم گرانادا و افغانستان و هائیتی و اطراف و اکناف عالم توسط آمریکا تا همین امروز، حتی یک سلبریتی یادش نیامد که جهان پر از صلح را آرزو کند؟
چرا تا یک ترقه در پاریس می‌ترکد، این جماعت سلبریتی و طرفدارانشان به همراه خاله باران و عمه ترانه در پشت دیوارهای سفارت فرانسه حاضر شده و شمع روشن می‌کنند، اما با تکه و پاره شدن این همه کودک یمنی توسط عربستان سعودی، حتی یکی از این پرچمدارانِ ما آریایی هستیم عرب نمی‌پرستیم، کک‌شان هم نمی‌گزد و در هیچ برنامه‌ای جهان پر از صلح آرزو نمی‌کنند!
چرا آمریکا به همه جا حمله کرد و همه سوت‌سوتک زدند و ندیدند، اما همین که به یکی از متحدان و هم‌پیمانان آمریکا و غرب و ناتو حمله شد، صدای همه در آمد؟

البته می‌دانیم که این همه غش و ضعف رفتن برای مردم اوکراین، از حب علی نیست بلکه از بغض معاویه است. اصلا جمهوری اسلامی خوب، بد یا متوسط، خب معیارهای انسانیت چه می‌شود؟ عوض که نمی‌شود.
روزی در یک شبکه اجتماعی به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس اعتراض کردم. یکی از ذوب‌شدگان اندر سلبریتی‌ها با توهین گفت اصلا می‌فهمی قانون بین‌المللی دریاها چی هست؟ گفتم بسیار عالی، قانون دریاها؟ گفت بله. گفتم ناوهای ایران هم طبق این قانون بین‌المللی می‌توانند در آب‌های بین‌المللی نزدیک سواحل ایالات متحده لنگر بیندازند؟ گفت بله. گفتم آمریکا اجازه می‌دهد؟ با کمی تامل و سکوت گفت نه. گفتم چرا؟ گفت چون زورشان بیشتر است؟ گفتم توهین که کردی، خب چرا دم از قوانین بین‌المللی میزنی؟ بگو زور و تمام.
از دید سلبریست‌ها، اگر آمریکا به مردم چشم و ابرو مشکی حمله کند، اشکالی ندارد. اما حمله به متحد چشم‌آبی و موبور آمریکا و غرب، از کفر هم بدتر است!
واقعا چرا موضوع رنگ چشم و مو که آبی و بور باشد یا نباشد، این همه برایتان مهم است؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد