نوشتار ایرانی

نوشتار ایرانی

فرهنگ و تاریخ اجتماعی ایرانیان
نوشتار ایرانی

نوشتار ایرانی

فرهنگ و تاریخ اجتماعی ایرانیان

ناصر ره‌زازی: من خودم را کُرد می‌دانم، ولی ایرانیم


ناصر ره‌زازی (رزازی) هنرمند ایرانی کُرد، خواستار پیوستن مردم کُرد کشورهای همجوار به ایران شد


ناصر رزازی در سخنانی خواستار الحاق کُردهای ترکیه، سوریه و عراق به خاک ایران شد و گفت کُرد در اصل ایرانی بوده و هست و باقی خواهد ماند و هیچگاه کُردهای ایران از خاک ایران جدا نخواهند شد.

ایشان که روز سه‌شنبه 16 اسفندماه 1390 خورشیدی میهمان برنامۀ "به عبارت دیگر" بی‌بی‌سی فارسی بود، در اظهاراتی جدید به شدت از سیاست و رویکرد حزب دموکرات کردستان و کومله انتقاد کرده و آن‌ها را به تروریسم متهم نمود.

ناصر رزازی خواننده و عضو پیشین گروه کومله در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی به دفاع از آوازها و ترانه‌های کُردی پرداخت. وی ابتدا در بخشی از صحبت‌های خود مدعی شد که در ایران هر نوع موسیقی و آواز به زبان زیبای کُردی ممنوع است و دولت چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. اما عنایت فانی در پاسخ به او گفت که در ایران خوانندگان زیادی وجود دارند که ترانه‌های خود را به زبان کُردی می‌سرایند و دولت از آن‌ها حمایت می‌کند. فانی از جمله به کامکاران و جز ایشان اشاره نمود.



و اما ناصر رزازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تمامی احزاب مسلح کُرد را زیر سوال برد و گفت، «گروه‌هایی از جمله کومله و دمکرات به بیراهه رفته‌اند، آن‌ها نتوانسته‌اند فرهنگ کُرد را به دیگران نشان دهند. این گروه‌ها با استفاده از زور و سلاح می‌خواهند قدرت را در کردستان به دست بگیرند، اما سلاح در کردستان چاره نیست و بایستی از راه گفتمان مسئله حل شود».

ناصر رزازی در بخش پایانی مصاحبه‌اش خواستار الحاق کُردهای ترکیه، سوریه و عراق به خاک ایران شد و گفت کُرد در اصل ایرانی بوده و هست و باقی خواهد ماند و هیچگاه کُردهای ایران از خاک ایران جدا نخواهند شد.

ناصر رزازی در پاسخ به سؤال دیگری از عنایت فانی گفت: جدا شدن کردستان از خاک ایران برای مردم ایران پذیرفته‌شدنی نیست. من خودم را کُرد می‌دانم، ولی ایرانیم.


http://www.diarunadiar.com/NewsDetail.aspx?itemid=231

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد